Thursday 8 August 2013

OUR RAYA

Assalamualaikum , harini saye tulis blog ney sempena hari raya Aidilfitri . walaupon raya kali ni tak lah semeriah taon2 sebelum ni tapi saye tetap rasa penat . saye pon tataulah ape yang penat sangat sebab saye bukan melayan tetamu sangat . saye cuma salam je . tapi mmg kebiasaan laa kan , orang nak jumpe saye .kononnya dah lame tak jumpe . pastu mulalah cakap saye daa tingkatan lima . padahal saye baru form 3 . ni yang saye tak suke. matured sangat ke saye ney? muka je matured kot , perangai still tak matured. haha 

     kenape raya taon ni tak best? sebab sedare mara ramai tak balik .kalau balik pon raya pertama . then petang tu balik semule. kira balik hari laa ni. sunyi sepi je rumah rase .selalunya malam rayer tu daa bising dengan orang main mercun depan rumah. yess , mmg ada orang main mercun , tapi orang yang tak dikenali lah. tak seronok. tapi aku berterima kasih lah kat kawan2 aku sebab sudi bagi wish raya kat aku . aku rasa ni lah first time aku dapat wish raya sebanyak tu . bukan daripada kawan skola je . drpd kawan facebook. haha. rasa macam dihargai. 

         Hari raya ketiga ni aku kena pegi open house pulak kat umah Adib . Actually dia pon da tatau num aku , aku pon tak sangka dia boleh campak num aku macam tu je. Sia-sia je aku bagi wish raya kat dia , dia boleh tanya aku sape? sape tak terasa . So aku wat keputusan taknak msj dia dah . Tapi , time Maghrib tu dia mintak maaf kat aku , then dia ajak aku datang open house yang dia buat. Aku taknak datang sorang , so aku ajak kawan2 aku .baru meriah cket. aku nak tuntut duit rayer la kat dia .haha.

 

No comments:

Post a Comment